جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : نیکنام

 باغ راه ایرانی کیش 

baghrah.jpg

باغ راه ایرانی کیش با مساحتی نزدیک به 32 هکتار در قسمت جنوبی بلوار ولایت، حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی با هدف برایی جاذبه و معرفی فرهنگ اقوام مختلف کشورمان به ساکنان و توریستان داخلی و خارجی جزیره کیش بنا شده است. این مجموعه شامل هشت باغ ایرانی و 9 دروازه و اثر تاریخی شهرهای کشور می باشد که از میدان سعدی با دروازه قرآن شیراز آغاز می شود و در ادامه به ترتیب دروازه سی و سه پل اصفهان دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران قرار دارند و در میدان هرمز با نماد سر در باغ ملی تهران به پسین می رسد.

baghrah1.jpg

باغ راه ایرانی جزیره کیش طولانی ترین باغ راه کشور و مجموعه ای تاریخی، گردشگری و تفریحی با 11 آبنما رودخانه ای به طول 400 متر و 9 نقاشی دیواری برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است. نماد باغ راه کیش برگرفته از آثارهنری و معماری اصیل ایرانی است که توسط مجید پازوکی هنرمند خوشنویس کیش طراحی و ساخته شده است که بسیاری از گردشگران تور کیش را به سمت خود جذب می کند.

baghrah2.jpg

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از مناسب ترین  قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

 

آب انبار سنتی کیش

آب انبار سنتی کیش

در جزیره کیش به علت حجم بارش کم و وجود اغلب بارش های فصلی يكي از روشهاي ذخيره آب آشاميدني در قديم ساخت آب انبار بوده است .در محدوده شهر حریره کیش در نزدیكی مجموعه درخت سبز در سال 1372 جهت جمع آوری آب های سطحی، یك آب انبار دو قلو با پنج بادگیر به سبك معماری سنتی یزدی احداث گردیده است. با توجه به ساخت و سازهای كیش و از بین رفتن مسیر آبهای سطحی منتهی به آب انبارهای سنتی، امروزه از دستگاه های آب شیرین كن برای تهیه آب شیرین استفاده می شود و این آب انبارها كاربرد اصلی خود را از دست دادند اما به عنوان یک مکان گردشی دیدنی و جالب برای گردشگران تور کیش تبدیل گردیده اند.

در فصول گرم سال هوای داخل این آب انبار با وجود روزنه‌های ورودی و بادگیرها متعادل و حتی خنک می‌ شود، برخورد باد با آب داخل آب انبار به این موضوع کمک می‌کند. در حال حاضر با توجه به اینکه دیگر آبی در آب انبار سنتی کیش نیست خنکی هوا کمتر احساس می‌شود. روزنه های بالای گنبدهای آب‌ انبار به تهویه هوا کمک می‌کند. برای بازدید از این آب آنبار تاریخی با تور کیش همراه شوید.

آب انبار سنتی کیش

آب انبار سنتی کیش

مطالب مرتبط:

تور کیش تابستان 95 

تور کیش شهریور 95

تور کیش پاییز 95

تور کیش مهر 95

تور کیش آبان 95

تور کیش آذر 95

تور کیش زمستان 95

تور کیش دی 95

تور کیش بهمن 95 

تور کیش اسفند 95

تور کیش نوروز 96





:: موضوعات مرتبط: تورکیش , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش , مکان های دیدنی کیش , جاذبه های گردشگری ودیدنی کیش , جاذبه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: